František Veselský

Cestovatel

22. 04. 2016 1:20:57
Jsem Cestovatel. Nebyl jsem jím odjakživa. Kdysi jsem žil obyčejným, usedlým životem tuctového Kvariana. V našem domě, s milovanou a milující rodinou, daleko ode všeho vření, ve svém soukromém mikrokosmu.

V alfa fázi oběhu matky Ran-noch, flirtující se sluncem, xPer-Miram příjemně hřál. Vše kvetlo a zpívalo ... a žilo. Poté, co matku flirt omrzel a na své elipsoidní oběžné dráze se začala slunci vzdalovat, nadešlo období chladu, šera, odpočinku. Regenerace k dalšímu Světlu a Růstu. Ran-noch se k xPer-Miram pokaždé znovu vracela. Po mnoho miliard oběhů.

Stejně tak já se vždycky vracel domů. Každodenní stereotyp mě nenudil. Naopak, přinášel uspokojení, klid a mír v duši, kotvu v životě. Přes den práce v Ústavu, zdokonalování AI mechanoidů, výpočty pro ovládnutí časoprostorových skoků, zkušební lety. Večer rodina, děti, skvělé jídlo. V noci láska Tali' Reegar. Jsoucno se zdálo tak čiré, klidné, ... a ... bezpečné. Nesmrtelnost má své kouzlo.

Přílišné ambice ovládnout vše se ukázaly být sebezničující. Jsoucno a Bytí. Bytí zahrnuje i to, co se teprve stane. Mělo mě to napadnout už tehdy, když mě mechanoid L0KI odmítl pustit do mé laboratoře. Resetovat, najít chybu, opravit. Běžná procedura. Mělo mě napadnout, že v období šera, beta fázi oběhu a kvarianské neaktivity, kdy jsou mechové stále napájeni zdroji a připojeni k Síti, může se jejich AI rozvíjet.

Pozdě, bosh'tet. Příští probuzení do fáze Světla se mělo stát noční můrou. Jsoucno se převtělilo v Bytí.

... per continuitatem (to be continued) ...

Kal' Reegar vas Rayya, 41027.5. Keelah se'lai.

Autor: František Veselský | karma: 19.71 | přečteno: 653 ×
Poslední články autora